Thursday, May 10, 2012

...perca lukisan bunyi pada secebis koyakan kertas di lantai

ini seharusnya sekadar menjadi sekeping cerita tentang mata pena yang patah...

masa banyak diluangkan di tempat kerja,sebuah hypermarket yang terkenal dengan harga barang yang murah,polisi kerja yang baik,serta kempen boikot barang Amerika,boleh dikatakan satu-satunya pusat jual beli yang menyokong sepenuhnya barangan produk keluaran Bumiputera dengan jaminan seratus peratus Halal.

dan sekarang penulis ingin menukilkan bagaimana dilihat jalan hari-hari yang dilalui ketika ini adalah jalan yang penuh cabang dan penuh dengan gelagat manusia,lebih hebat daripada hari-hari biasa.setiap hari bertemu dengan insan-insan bagai,mencorak hari-hari dengan lukisan perasaan dan emosi yang abstrak untuk diceritakan dengan kata-kata dan tulisan.

apapun,setiap daripada apa yang dihadapi,melalui proses-proses janaan pancaindera diharap dapat dicerna dan diserap baik oleh jiwa dan akal yang suci dari ketidakwarasan,insha Allah.

hampir sebulan tarian jemari tidak menyentuh pentas tinta,dan tika ini,minda sedar seakan tidak mampu lagi seiring sejalan dengan jemari yang sebelum ini segar tegak berdiri di pentas ini.

semoga kekuatan dari Jiwa Matahari akan sentiasa berperanan menyuburkan pepohon jiwa-jiwa.insha Allah.


penulis ialah Syed Pulut Lepa Alyahya,aktivis Perhati&Nukil

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...